Marketingový a webový specialista

Checklist pro rychlou tvorbu webových stránek

Tvorba webových stránek pro pokročilejší uživatele

Toto je můj rychlý checklist, který osobně používám, když stavím nový web.

Tvorba webových stránek - checklist
Tvorba webových stránek – checklist
  1. Dobrá doména a hosting: volné domény hledám tady
  2. Zablokovat POST požadavky ze zahraničí – někteří poskytovatelé hostingu (např. ENDORA) toto nastavují automaticky
  3. Nainstalovat nejnovější verzi WordPressu
  4. Nainstalovat SSL certifikát – dříve než bude na webu nějaký obsah, protože se může web zasmyčkovat. Použijte Really simple SSL.
  5. Instalace vhodné šablony + vyzkoušení, jak se zobrazují texty, jestli jde měnit font přímo v šabloně + jestli lze jednoduše nastavit pravý sidebar (zda se skutečně zobrazuje na webu, nejen ve widgetech!)
  6. Plugin na zabezpečení např. Solid Security Basic – nastavte si pravidla jeho použití
  7. Aktivace Akismet Anti-Spam pluginu
  8. Instalace a nastavení pluginu Complianz
  9. Obchodní podmínky*, Cookies, GDPR (*pokud se jedná o e-shop či jinou obchodní platformu)
  10. Vyřešit OG tagy (open graph) – meta tagy pro sociální sítě – pomocí něj se dají přímo na stránce příspěvku upravovat meta tagy, které se zobrazují při načtení vašeho článku na Facebooku (i obrázek, který se načte)
  11. Volitelně: Fotogalerie, Google maps či mapy.cz (vhodné např. pro provozovnu). Pokud na web umísťuji fotky (téměř vždy), snažím se kvůli optimalizaci načítání použít fotky ve formátu webp, zde lze vložit fotku a nechat ji ve vhodné kvalitě vyexportovat do webp formátu. Věnujte dostatek pozornosti otagování fotky – vyplňte řádně všechny atributy fotky (alt tag, titulek, popis fotky a hlavně – fotku pojmenujte jako vhodné klíčové slovo, na které chcete být hledáni – samozřejmě to nejde u všech fotek, tagy mají odpovídat tomu, co je skutečně na obrázku. Fotku uložte ve formátu bez diakritiky a místo mezer použijte pomlčky, toto je třeba dělat kvůli SEO a tím pádem k větší šanci organického dosahu).
  12. Nastavit a nainstalovat plugin Google Analytics: získat Sledovací ID, kdo si netyká s Google Analytics může používít Burst statistics (jednodušší nastavení, nemusím propojovat s Google search console atd.)
  13. Nastavení Favicon – malé ikonky webu, která se zobrazuje ve stavovém řádku (vhodné použít obrázek s transparentním pozadím v png)
  14. Instalace a nastavení pluginu Rank math – vytvořit xml mapu, najít vhodná klíčová slova pomocí české služby Marketing miner a zapracovat je do webu
  15. Přidat webovky do vyhledávače seznam.cz a google.cz (tzv. zaindexování)
  16. Přidat webovky do search console google
  17. XML mapu z bodu 14 zadat do Google Search Console
  18. Nastavit propojení s Facebookem (alespoň proklik z ikony na vaši Facebookovou stránku)
  19. Nastavit a nainstalovat plugin W3 Total Cache, popř. na některém hostingu lze nastavit přímé cachování stránek a zrychlit tím web
  20. Registrace do internetových katalogů firmy.cz (odkaz vpravo nahoře „přidat firmu“), odkazy.seznam.cz  (Do firmy.cz lze přidat pouze firemní stránku. Naopak do odkazového katalogu by neměla přijít firemní stránka).

Pokud se vám můj návod na tvorbu webových stránek zdá příliš složitý a stejně toužíte mít své vlastní webové stránky na WordPressu, neváhejte mne kontaktovat.

Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *