Mám strach vystoupit z řady a upozornit na sebe

Co dělat na internetu při sebeprezentaci a čemu se raději vyhnout…

POZOR, CITLIVKÁM VSTUP ZAKÁZÁN

(Článek pro kohokoliv, kdo chce být viděn na internetu)


 

Tento článek bude hodně osobní, budu ti proto tykat, milý čtenáři. Jedině tak dokážu nejlépe vysvětlit, jak se budeš cítit, až přijde to, čeho se asi bojíš… KRITIKA

Kdo nemá svého hejtra, jako by nebyl

Připrav se na to, že jednou přijde kritika. Je jedno, jestli bude oprávněná nebo ne. S oběma se budeš muset vyrovnat a nějak na ně reagovat. I ignorování je reakce 🙂

Proč to lidé dělají

Každý máme svá citlivá místa a jednou, až si někdo v tvém článku nebo postu přečte něco, co se ho dotkne, dá ti to pocítit. Musíš si uvědomit, že to je normální, vsadím se s tebou, že jsi taky někdy napsal komentář, který někoho zvedl ze židle a nejradši by ji po tobě hodil.

Nemůžeš se zalíbit všem – a ani to nechtěj – z pohledu marketingu je to to nejlepší, co můžeš udělat. Jednak potřebuješ vyselektovat ty, kteří nejsou tvoje cílovka a za druhé – čím víc negativních emocí nebo kontroverze tvůj článek vzbudí, tím větší bude mít dosah. Efektu negativních komentů se využívá vcelku často, protože Youtube i Facebook si toho „všimne“ a zobrazuje pak tento tvůj kontroverzní post/článek/video víc. Ach ty algoritmy.

Když jsi nula, nikoho nezajímáš

Hnusný nadpis, co? Ale bohužel, taková je realita. Jestli ses urazil, v pořádku. Vyrovnej se s tím, pošli mi klidně hejt. I já se učím snášet kritiku. Já jsem totiž taky citlivka! A jaká. Jsem hypersenzitivní. To ale neznamená, že si kvůli tomu nechám ujít svůj sen. Chci psát, chci poznávat super lidi, chci komunikovat. A teprve vylezením zulity se může stát to, po čem toužím. Neměl/a bys to udělat taky?

Markeťák si rve vlasy

Pro markeťáka není nic horšího než klient-podnikatel, který chce vydělávat těžký prachy, ale nechce být vidět. Záměrem právě je, abys vzbuzoval co nejsilnější emoce, poskytoval něco unikátního nebo byl osobnost. Ideálně všechno dohromady. Pokud budeš lidi zajímat, budou tě na webu přirozeně sledovat, dávat ti like, komentovat to, co děláš a nakonec…budou chtít tvoje služby. To, co poskytuješ, by mělo být kvalitní, to je jasné. Ale jsou i případy, kdy si někdo postaví kariéru na tom, že je hrozný. Ano, Leoš Mareš jako zpěvák.

Fekal marketing 

Ne, to slovo jsem si nevymyslela. Fekal marketing je nejdrsnější způsob propagace. Sprostá slova, nadávky, urážení čtenářů. V českém prostředí ho najdete třeba u Novotného, syna známého baviče. Na tento způsob sebepropagace má málokdo koule, je ale důležité, abys věděl, že i když tě někdo uráží, nemusí to být špatně.

Pokud někdo uráží tvoje služby, musíš se k tomu nějak postavit. Můj osobní názor je, že není dobré sklouznout na stejný level. Snaž se zůstat nad věcí, zareagovat věcně, pokud možno bez negativních emocí a propašuj do odpovědi svůj názor na věc. Nehádej se.

Když hate přesáhne únosnou mez, smaž ho nebo na daného komentátora už nereaguj. Až do tebe vystřílí všechny své náboje, půjde o dům dál. Není důležité, co si o tobě myslí tento hater. Důležité pro ostatní čtenáře bude, jak zareaguješ ty. Vím, že je to sakra těžké. Ale budeš si muset zvyknout a vytvořit si nějaké vzorce, jak budeš na takové situace reagovat.

Clickbait a fake news

Lákalo tě někdy kliknout na kontroverzní titulek, i když jsi věděl, že to bude nejspíš nějaká blbost? Toho využívají tzv. fake news (falešné zprávy) nebo clickbaity (česky: návnada na kliknutí). Clickbait je obzvlášť zajímavá praktika, kterou s oblibou využívají pochybné weby. Ty se jí raděj vyhni, pokud nechceš naštvat své publikum. Ano, jsou weby, které na tom rýžují peníze, ale…

Praktika „pokud souhlasíš, dej like, pokud nesouhlasíš, dej srdíčko“

Všiml/a sis někdy, že tě někdo na Facebooku vyzývá reagovat tímto způsobem? Už asi víš, že čím více like tvůj příspěvek má, tím častěji se zobrazuje ostatním lidem na Facebooku. Like má svoji hodnotu, ale srdíčko má z pohledu Facebooku větší. Co ale platí teď, zítra už platit nemusí. Praktiky ano=like a ne=srdce si všiml už i Facebook a paradoxně tyto příspěvky částečně penalizuje. Pro tebe to pouze znamená, že musíš neustále sledovat změny algoritmů a vymýšlet nové fígle, jak vtáhnout své čtenáře do akce.

Pokud i po přečtení tohoto článku pochybuješ, dej si čas. Opravdu ti tolik záleží na tom, co si o tobě myslí cizí lidé, abys tomu obětoval svoje sny?

Díky za přečtení tohoto článku, doufám, že ti něco přinesl! Budu ráda za like i koment.

EDIT: Chceš-li být na internetu spojovaný s určitým tématem/oborem, komentuj pod svým jménem a ideálně webem. Lidé si často čtou komentáře ostatních – pokud se jim tvůj názor zalíbí, podívají se na tvoje webovky (pokud samozřejmě na ně nějak odkážeš).

Jak úplně zabít e-shop

Chtěla jsem si koupit výstavní pult…aneb jak z negativního zážitku vznikl tento článek… Už rok se koukám po různých pultech a narazila […]

Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

6 zamyšlení nad “Mám strach vystoupit z řady a upozornit na sebe”